Digitaal groeiplan voor je praktijk

Framework For Growth

In deze opleiding verwerf je essentiële kennis over het functioneren van A Framework For Growth en leer je de toepassing ervan. Daarnaast ontwikkel je vaardigheden in website-optimalisatie en conversie. Je leert hoe je leads doeltreffend kunt omzetten in klanten of patiënten aan de hand van een gestructureerd stappenplan. Verder verbeter je je e-mailmarketingstrategieën om betere resultaten te behalen. Tot slot krijg je inzicht in de kracht en beperkingen van social media voor branding. Deze uitgebreide set vaardigheden stelt je in staat om op strategische wijze groei te bevorderen en effectiever te opereren binnen het digitale domein.

DIRECT AANMELDEN
Decoratieve afbeelding: opleiding
Datum SmartPractice
31 mei '24
 | 
09:00 - 17:00 uur
Locatie SmartPractice
Leuven - Novotel
INSCHRIJVEN

Over de opleiding

Inhoud

Als kinesitherapeut en/of zorgprofessional worden we steeds meer richting digitalisering getrokken. Er zijn tegenwoordig zoveel digitale opportuniteiten dat het een must is voor iedereen om dit zo goed mogelijk te integreren in de praktijk.

In deze opleiding zoomen we in op volgende aspecten:

  • Wat is het voordeel van een consistent framework als model om mijn praktijk te doen groeien in omvang en/of in kwaliteit.
  • Hoe geef ik het verhaal van mijn praktijk weer in een attractieve website, die goed scoort in Google en past bij de look&feel van mijn praktijk.
  • Hoe ga ik aan de slag met social media en communiceer ik digitaal met mijn patiënten en omgeving.
  • Hoe laat ik mijn praktijk groeien met bijvoorbeeld groepslessen en hoe pak ik dit praktisch aan.
  • Welke digitale tools zijn laagdrempelig in gebruik en een absolute meerwaarde voor mijn praktijk.

Leerdoelen

  • Begrijpen hoe A Framework For Growth (groeiplan) werkt en hoe het toegepast kan worden.
  • Website-optimalisatie en conversie vaardigheden ontwikkelen.
  • Leads effectief omzetten in klanten/patiënten met een stappenplan.
  • E-mail marketingstrategieën verbeteren voor betere resultaten.
  • Social media-kracht en beperkingen begrijpen voor branding.

Docent

Jo Deferm

Jo Deferm is een ondernemer en digitaal expert met meer dan 20 jaar ervaring in digitale innovatie. Hij is de oprichter van BoardX, een organisatie die surfvakanties organiseert, en co-founder van Webhero, een bedrijf dat betaalbare websites en webshops bouwt voor zelfstandigen en kleine ondernemingen. Jo heeft een klare blik op het digitale landschap waarin zorgprofessionals steeds meer met te maken krijgen (website, social media, mogelijkheden AI,...) Jo is een creatieve, hands-on en positieve persoonlijkheid die geen enkele kans onbenut laat.

Doelgroep

Kinesitherapeuten en andere (para)medici

Prijs

340€ excl. btw, 30% korting indien betaling met KMO-Portefeuille (bij uw aanvraag dient u te opteren voor het thema 'bedrijfsstrategie')

Inbegrepen

Syllabus, financiële werkdocumenten, lunch en koffiepauzes.

Programma

Deel 1: Kennismaken met de 4 stappen van het framework

In dit eerste dagdeel zal Jo Deferm deelnemers vertrouwd maken met de essentiële elementen van 'A Framework For Growth', met de nadruk op de vier stappen: Attract, Convert, Close en Manage. Deelnemers zullen begrijpen hoe deze stappen samenwerken om groei te stimuleren en zullen concrete inzichten opdoen om dit framework op hun eigen praktijk toe te passen.

Deel 2: Website optimalisaties en conversie

Het tweede dagdeel staat in het teken van website-optimalisatie en het omzetten van anonieme bezoekers in waardevolle contacten of patiënten. Jo Deferm zal dieper ingaan op effectieve strategieën voor het optimaliseren van websites en zal deelnemers begeleiden bij het begrijpen van conversieprocessen. Via praktische oefeningen zullen deelnemers leren hoe ze hun online aanwezigheid kunnen verbeteren en waardevolle leads kunnen genereren.

Deel 3: Van contacten naar omzet en efficiënte marketing

Tijdens dit derde dagdeel zal Jo Deferm het proces bespreken van het omzetten van leads naar daadwerkelijke omzet. Hij zal een gedetailleerd stappenplan presenteren voor het op de markt brengen van groepslessen en waardevolle strategieën voor e-mailmarketing delen. Deelnemers krijgen de kans om hun eigen marketingstrategieën te ontwikkelen.

Deel 4: Contentmarketing en social media

In het laatste dagdeel wordt de focus gelegd op contentmarketing en social media als krachtige instrumenten voor branding en personal branding. Deelnemers zullen niet alleen het potentieel, maar ook de zwakke punten van social media ontdekken.

DIRECT AANMELDEN
Wat anderen zeggen over deze opleiding:

Deze opleidingen zijn misschien ook interessant.

Alle Opleidingen
Opleiding visual

E-learning: De 5 vragen die je moet stellen aan je boekhouder

Versterk je praktijk met slimme vragen aan je boekhouder. Leer met de e-learning van SmartPractice hoe je financieel groeit.

Datum SmartPractice
28/2/2029
Tijd SmartPractice
1u
Locatie SmartPractice
Online@Home
Docent decoratieve foto
Ann Vanbergen
Opleiding visual

Coach My Practice

Heb je net als vele andere zorgverstrekkers het gevoel dat je vandaag niet het maximum uit je praktijk haalt? Wij helpen jou verder!

Datum SmartPractice
13/2/2025
Tijd SmartPractice
09:00 - 17:00 uur
Locatie SmartPractice
Leuven - Novotel
Docent decoratieve foto
Andy Coomans
Opleiding visual

Practice Marketing Day

Ontdek hoe je met 0 budget effectieve marketing voor je praktijk toepast en unieke verhalen kan creëren om de ideale patiënt te bereiken.

Datum SmartPractice
9/12/2024
Tijd SmartPractice
09:00 - 17:00 uur
Locatie SmartPractice
Gent - De Punt
Docent decoratieve foto
Andy Coomans

Grow your career!
Laat je begeleiden door SmartPractice.

Samen creëren we waardevolle inzichten dankzij een aanbod van opleiding, coaching en ondersteuning.

Bekijk ons volledig aanbod
Vrouw geeft uitleg over praktijkmanagement.
Cirkel decoratief 1Cirkel decoratief 2Cirkel decoratief 3Cirkel decoratief 4